Här skriver jag om mitt kajakpaddlande och lite annat som blöter ner min näsa. Vill du titta lite närmare på någon av de små bilderna är det bara att ”klicka” på den.


torsdag 26 februari 2009

Påskdagen den 23 mars 2008, St. Sandskär

71) Påskdagen den 23 mars 2008, St. Sandskär

Humbla hade tidigare sagt att han ville prova min torrdräkt vid tillfälle. Så när Havspaddlarnas loggbok skulle hämtas inför uppstartsmötet, tyckte vi att det var ett lämpligt tillfälle.
Vi startade turen från Björnöbron och paddlade först norr om både Björnön och Almö-Lindö för att sedan ta av söderut mot St. Sandskär, där loggbok ligger. Väl där fikade vi och skrev i loggboken.
Då Humbla hade lånat min torris paddlade jag i min brors gamla vindsurfing våtdräkt från slutet av 70-talet. Och som Hahre sa ”den ser ut som Stenmarks skidställ från 78”.
Tillbaka färden gick öster om Almö Lindö.
Total sträcka: 13 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar