Här skriver jag om mitt kajakpaddlande och lite annat som blöter ner min näsa. Vill du titta lite närmare på någon av de små bilderna är det bara att ”klicka” på den.


torsdag 26 februari 2009

Annandag påsk måndagen den 24 mars 2008, Stendörren

72) Annandag påsk måndagen den 24 mars 2008, Stendörren
Igår tog Stefan med sig min kajak till Eskilstuna, så idag kunde jag åka direkt till E-tuna utan att behöva ta vägen förbi Kanothuset och lasta kajak.
Jag hann inte åka långt förrän jag upptäckte att jag hade glömt mina solglasögon hemma. En stund satt jag irriterad i bilen över att jag glömt dem men ganska snart försvann solen bakom tunga moln.
När vi startade från Eskilstuna så ringde Stefan till Claus och frågade om han skulle göra oss sällskap. Men det skulle han inte då han tyckte att vädret var för dåligt. Längre söderut så skulle det kunna komma en del snö men, här skulle det vara skapligt väder med tilltagande vind mot eftermiddagen. Så vi hade lite svårt att förstå Claus svar. Men när vi närmade oss Nyköping så började det dock att snöa kraftig. Och när vi väl var framme så var det rena rama snöstormen.
Vi tog en promenad till Naturrum och gick ut på några av öarna via gångbroarna. Det snöade och blåste så att jag började fundera på om en inställd paddling också är en paddling (Eller hur var det Uffe Lundell sa en gång i tiden). Nu när jag ser fotot av mig makifrån funderar jag mer om jag har något arsle eller inte…



Men omvänt mot prognosen så lugnade vädret ner sig så vi bestämde oss för att paddla en sväng. Med all snö på öar och klippor så blev det en paddling med vinter känsla.
På sista bilden ses Stefan i viken vid Långskär på sydvästra Krampö.
Vi som paddlade var Stefan Hahre och jag.
Total sträcka: 8 km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar