Här skriver jag om mitt kajakpaddlande och lite annat som blöter ner min näsa. Vill du titta lite närmare på någon av de små bilderna är det bara att ”klicka” på den.


tisdag 24 februari 2009

Min kajak




Min kajak är en Tahe Reval med både skädda och roder. Många skulle nog säga, att köpa en kajak med både skädda och roder är som att beställa rosévin. Dvs ett tecken på att man har lite svårt att bestämma sig. Och det var precis så det var, jag kunde helt enkelt inte bestämma mig. Obeslutsamheten berodde inte på velighet utan på avsaknad av erfarenhet. Jag hade aldrig suttit i en kajak innan jag köpte denna. Jag provade den inte ens innan jag beställde den direkt ifrån fabriken i Estland.
Första året använde jag bara roder men sen gick jag över till att paddla med skedda. Rodersystemet är kajaksports Navigator. Kajaken är också bestyckad med en Silva 70P kompass.
Att Tahe sneglade på Valleys Nordkapp är ganska uppenbart när man jämför kajakerna intill varandra. Revalen är något smalare i för och akterskeppen och har någon mer markerad V-botten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar