Här skriver jag om mitt kajakpaddlande och lite annat som blöter ner min näsa. Vill du titta lite närmare på någon av de små bilderna är det bara att ”klicka” på den.


fredag 27 februari 2009

20 augusti, Ängsö

96) Onsdagen den 20 augusti, Ängsö, Onsdagspaddling
Jag skulle leda denna kvälls onsdagspaddling med start från Ängsöbrygga. När jag sent på eftermiddagen tittade ut genom fönstret och såg att det spöregnade så var min spontana tanke att ställa in denna onsdagspaddling. Men då är jag som har krävt att det alltid ska finnas en ledare och representant från Havspaddlarna på onsdagspaddlingarna så kände jag att jag bara inte kunde låta bli att åka ut till Ängsö...
När jag vid femtiden lastade kajaken på biltaket i hällande regn, som rann nerför armarna när jag spände fast kajaken på takräcket, så funderade jag på om jag verkligen var riktigt klok. Med tanke på vädret och att ett gäng i HAV skulle åka till St. Anna någon dag senare så förstod jag att jag skulle få paddla blöt och ensam denna regniga kväll. Men när jag körde över bron till Ängsön så slutade det att regna och när jag fått kajaken i vattnet så började solen att skina. ;-)
Jag började med att paddla västerut mellan Ängsön och Långholmen. Ute i sundet vek jag av söderut och fortsatte sedan runt Långholmen. Väl framme vid det nordöstra hörnet av ön så tänkte jag stanna och fika. Här doftade det alldeles underbart från skogen. Men nu började det åter regna, så jag satt kvar i kajaken och fikade vid strandkanten. Innan jag fikat färdigt hade det slutat att regna. När jag paddlade den sista biten tillbaka till bryggan så var jag så himla glad och lycklig att jag ”tvingade” mig ut denna alldeles underbara augustikväll.
Den paddlade sträckan blev. 11 km.

2 kommentarer:

  1. Ja jäwwwlar vilket sug i blicken du har Larsson :D

    SvaraRadera
  2. Hej Plutten,
    Ja, jag vet jag är ju helt oemotståndlig...Kommenterar du kl. 23.01? Du borde sova då! Ses vi i morgon på Gurras födelsedag?

    SvaraRadera