Här skriver jag om mitt kajakpaddlande och lite annat som blöter ner min näsa. Vill du titta lite närmare på någon av de små bilderna är det bara att ”klicka” på den.


torsdag 26 februari 2009

19 april 2008, Åmänningen Engelsberg Fagersta

75) Lördagen den 19 april 2008, Åmänningen Engelsberg Fagersta tor.
För dagen var det utlovat fint väder, men solen lyste med sin frånvaro. Sonja hade varken mössa eller vantar med sig, men hon fick låna en mössa och poogisar av mig. Henrik hade inget kapell med sig så han fick låna mitt reserv. Hemskt var folk är glömska. :-)
Turen startade från badplatsen i Engelsberg och vi paddlade upp mot Fagersta. Vet inte exakt var lunchen intogs men det var ca halvvägs till Västanfors. Som den elkraftsingenjör som jag är så kommer jag ihåg att det var vid en kraftledning. Tanken var att runda Storön och sedan vända tillbaka, men vi fortsatte hela vägen upp till Västanfors.
Framme vid slussen så kände vi lite på det strömmande vattnet innan vi gick upp för att ta en glass vid Västanfors friluftsmuseum. Dock hade glassäsongen inte dragit igång ännu, så vi fick nöja oss med kaffe och bulle.
Ytterligare ett stopp för fika gjordes innan vi var tillbaka i Engelsberg.
Vi som paddlade var: Kjell (turledare), Torsten, Kerstin, Henrik, Anders, Lars, Gertrud, Bertil, Jan, Inger, Sonja och jag.
Total sträcka: 28 km

2 kommentarer:

  1. Välkommen ut i Blogglandia. :-) Jag kom hit via Ann.

    Du, vilka fantastiskt fina men läskiga bilder du visar! Det känns som om jag ramlar ner i det där iskalla vattnet. Jag ska skicka hit min man som är en friluftsnörd, precis som du.

    ;-)

    Flaggan i topp!
    Rana

    SvaraRadera
  2. Hej Rana,
    Ja, man kan nog säga att jag oxå kom hit via Ann... Det där med skriva ligger inte för mig men fotografera tycker jag är kul. Och efter lite tjat från Ann så drog jag igång. Håller på och lägger upp ett urval av paddelturer från förra året, men jag hoppas att årets första tur kommer nästa helg.

    SvaraRadera