Här skriver jag om mitt kajakpaddlande och lite annat som blöter ner min näsa. Vill du titta lite närmare på någon av de små bilderna är det bara att ”klicka” på den.


söndag 1 mars 2009

29 november 2008, Adventspaddling till St. Sandskär.

100) Lördagen den 29 november 2008, Adventspaddling till St. Sandskär.
För nionde året på rad så genomfördes Havspaddlarnas adventspaddlingen. Vädret denna lördagsmorgon var förhållandevis fint, molnigt men nästintill vindstilla och några grader varmt. Vi startade från Björnöbron vid tiotiden och paddlade i lugnt tempo ut till Stora Sandskär. Väl framme så tändes en brasa att värma sig vid. Runt elden fikade vi med glögg, pepparkakor och mina hembakade lussekajaker. Före avfärd så skrevs även några rader i loggboken. Tillbakavägen gick förbi Stora Skärplingen och sedan upp genom Björnösundet.
Vi som paddlade var Stefan, Kjell, Zdenec, Stefan, Lars och jag.Den paddlade sträckan blev 17 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar