Här skriver jag om mitt kajakpaddlande och lite annat som blöter ner min näsa. Vill du titta lite närmare på någon av de små bilderna är det bara att ”klicka” på den.


söndag 15 mars 2009

Slalomhelg i Säfsen

Tog en tidig helg och slutade jobbet vid lunch i torsdags. Eftermiddagen spenderade jag tillsammans med Ellen på hennes skola. När sista lektionen slutade åkte vi till Säfsen och mötte där kusinen, K-A, med familj.
Det blev en helg med massor av skidåkning, pulkaåkning, god mat, god dryck och en kväll framför TV:n med melodifestival finalen från Globen.
Började fredagen med att sätta Ellen i skidskola en timme. Skidskolan fortsatte sedan på lördag och söndagsmorgonen. Vet inte om det var det som gjorde susen, men efter att hon en tid varit lite försiktig i pisterna så satte hon full fart igen. Jag blev själv lite förvånad när hon redan första förmiddagen kastade sig ut för de svarta pisterna. Efter att skidläraren tog med dem lite utanför pisterna så har hon även fått smak på offpist åkning. Kanske inte den mest avancerade offpiståkningen, men någonstans ska det väl börja.
Oavsett om jag på äldre dar ska börja åka utanför pisterna så måste jag nog snart införskaffa ett par nya skidor. Det låter ju helt onödigt eftersom de ”gamla” nästa är nya, de är ju endast tretton år gamla… Men det fanns garantera inte någon i hela Säfsen med så långa och smala skidor som jag hade. Man kanske borde skaffa en bräda istället?
Nog om skidåkning, var det rätt låt som van Melodifestivalen? (eller som Ellen kallade spektaklet för när hon var mindre; Festodilmelobalen) Även om E höll på EMD så var hon nöjd med resultatet, pappas favoriter tog ju både första och andra platsen.

1 kommentar:

  1. Snygga bilder på härliga vänner - kaxigt av Ellen att köra i svarta backen :-))

    Grattis förresten till din nya "leksak".....

    Ha det gott!
    Axet

    SvaraRadera