Här skriver jag om mitt kajakpaddlande och lite annat som blöter ner min näsa. Vill du titta lite närmare på någon av de små bilderna är det bara att ”klicka” på den.


söndag 22 mars 2009

Långfärdsskridskor till St. Sandskär.

Havspaddlarna har en loggbok liggandes på St. Sandskär. Paddlar man dit och skriver sitt namn i loggboken så deltar man i utlottningen av en flaska vin på HAVs upptaktsmöte. Varje namnteckning berättigar till en lott. Detta möte kommer att hållas den första april och i veckan kom vi på att ingen hade tänkt på att hämta hem loggboken under vintern när isen varit säker. Så i elfte timmen kontaktade jag Jakob, som både är aktiv inom HAV och LIV, och frågade om man på ett säkert sätt fortfarande kan ta sig ut till Sandskär för att hämta boken. Jakob svarade inte bara på min fråga utan arrangerade även en liten tur ut dit i morse. Vi fick sällskap av Johan och Ivar från Långfärdsskridsko I Västerås, där även jag är medlem. Jag har dock varit en mycket passiv medlem under året (Det här var både första och sista turen för säsongen).
Vi startade från Björnöbadet vid halvnio tiden där Jakobs och Johans familjer förberedde för korvgrillning. Isen var till en början riktigt knagglig men blev betydligt bättre efter ett par hundra meter. Framme vi Sandskär såg vi att det var öppet vatten på södra sidan. Så vi kunde inte runda ön men vi tog oss dock till västra sidan norr ifrån och fram till iskanten.
När boken var hämtad skrinnande vi öster ut mot ett annat par som var ute på en tur. Efter att ha pratat lite med dem så tog vi oss tillbaka till Björnöbadet där grillkorvar väntade.
Det var en härlig tur som gav mersmak till nästa säsong.

4 kommentarer:

  1. Härligt att se att allt gick bra och att ingen av er hamnade i plurret!

    :-) Axet

    SvaraRadera
  2. You are our hero!!!

    Nu måste du bara fiffla lite med statistiken så att jag får lite större chans att vinna den där flarran!

    Sonja

    SvaraRadera
  3. Är verkligen stolt över att ha fått en så duktig avkomma. Själv är jag rädd både för öppna och isbelagda vattendrag.M

    SvaraRadera
  4. Nu är jag också en bloggare.....med viss hjälp förstås.

    Vad tycks ?

    http://gronadraken.blogspot.com

    Gurra

    SvaraRadera