Här skriver jag om mitt kajakpaddlande och lite annat som blöter ner min näsa. Vill du titta lite närmare på någon av de små bilderna är det bara att ”klicka” på den.


måndag 2 mars 2009

En tung dag...

Efter helgen strapatser så var det lite tungt att komma upp ur sängen i morse. När jag sent omsider kom till jobbet så upptäckte jag att min jobbmobil var kvar hemma. Nåväl, jag struntade i att åka hem och hämta den, det skulle ju faktiskt kunna innebära att dagen kunde bli lugn utan en massa störande samtal. Men så blev det inte, hela dagen gick utan att jag hann börja med det jag hade tänkt göra.
På eftermiddagen stressade jag iväg för att hämta E som skulle på balett mellan fyra och fem. Efter detta så väntade en extra fotbollsträning för E mellan sex och halvåtta. Någon mat hann jag inte laga så det fick bli en köttsemla på restaurang Gyllenemåsen. Att sitta där och trycka i mitt barn skräpmat på en måndagskväll fick mig ju inte precis att känna mig som en bra pappa. Att dessutom sitta där och jäkta på henne gjorde ju inte samvetet lättare. Men vi kom i alla fall i tid till fotbollsträningen, som hon tyckte var jätte rolig. När fotbollen var färdig så väntade duschen, läxor och högläsning av sista kapitlet ur Harry Potter och fången från Azkaban.
När väl det lilla hjärtat hade somnat satte jag mig, helt slut, i fåtöljen för att se på Aktuellt och fick då höra att våren har kommit! Jag tittade ut och såg snön yra förbi mitt vardagsrumsfönster och tänkte att inte fn har den kommit till Västerås i alla fall. Men det har den tydligen gjort till Falsterbo. Även om jag tycker om vintern så måste jag erkänna att det känns lite tungt att höra att våren har kommit och samtidigt titta ut genom fönstret och se snöstormen. Från mitt fönster ser våren ut att vara långt borta. JAG VILL UT OCH PADDLA KAJAK! Nåväl, oavsett väder så ska jag ut och paddla i helgen…

3 kommentarer:

  1. Vilken underbar blogg du har, samtidigt som jag måste säga att du är nog en av världens bästa pappor.

    SvaraRadera
  2. ja inte är det vår i mariestad heller,den nollgradiga snöstormen i går förvandlade mariestad med omnejd till en ny insjö.
    sen måste jag säga att det är modigt av dig att våga ha kameran med i kajaken, hade jag haft det skulle den definitivt ligga på havets botten inom tio minuter om jag känner mig själv rätt.jag är väl inte den mest smidiga här i världen..

    SvaraRadera
  3. Hejsan Moa,
    Har försökt att lägga in kommentarer på din roliga blogg men du tillåter vist inte det...fegis.
    De första åren hade jag pappas digitalkamera, men för lite drygt ett år sedan köpta jag en egen. Det blev då en vattentät, och tur var väl det för jag kapsejsade redan efter en månad. Ha det gott!

    SvaraRadera