Här skriver jag om mitt kajakpaddlande och lite annat som blöter ner min näsa. Vill du titta lite närmare på någon av de små bilderna är det bara att ”klicka” på den.


lördag 17 juli 2010

Inte Ridön runt men väl Björnön

Hade tänkt paddla Ridön runt idag med VKF. Pratade med Tina, som skulle leda turen, om det tidigare i veckan och då sa hon att om jag ville följa med så är det bara vara att komma ner till klockan nio. Så i morse pallrade jag mig ner till kanothuset en kvart i nio. Men det var ingen där, så jag ringde Kerstin som också skulle följa med på turen. Fick då veta att det var i morgon söndag som turen ska gå… Oups, och jag som har retat Sonja för att hon tog fel dag på adventspaddlingen ett år. Ja, vad gör man? Jag packade tillbaka mat och kök i bilen och tog en kortare tur runt Björnön istället.
Började paddla i motvinden ner i sundet. Så här års finns det många fåglar olika sorters fåglar i sundet, t.ex. tofsvipor, skäggdoppingar, sothöns, häger, strandskator och idag såg jag även en fiskgjuse. Paddlade sedan tillbaka på utsidan av Björnön. Var tillbaka till bryggan efter en och en halv timme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar