Här skriver jag om mitt kajakpaddlande och lite annat som blöter ner min näsa. Vill du titta lite närmare på någon av de små bilderna är det bara att ”klicka” på den.


söndag 11 juli 2010

Björnön runt

I går eftermiddag tog Nilla och jag en sväng runt Björnön med mina kajaker. Och vem som skulle paddla VKV var det nog aldrig något snack om.
Dagen bjöd på strålande solsken och en lätt till god bris från sydväst. Vi började paddla moturs i motvinden. När vi kom ner till St Skärplingen gick vi iland och fikade. Efter kaffe, mackor och bullar så tog vi ett bad innan vi fortsatte ner och rundade Björnöns södra spets. Väl inne i Hässlösundet kändes det som om vinden avtog. Men när vi hade passerat halsen på Björnön så tilltog vinden igen, men nu från nordväst. Så vi fick motvind även de sista kilometrarna. Men det kändes dock bara skönt då vinden svalkade lite i värmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar