Här skriver jag om mitt kajakpaddlande och lite annat som blöter ner min näsa. Vill du titta lite närmare på någon av de små bilderna är det bara att ”klicka” på den.


fredag 16 juli 2010

Kvällspaddling till Stora Sandskär

Det har varit kanon väder i tre veckor och först nu fick jag äntligen gå på semester. På väg ut från kontoret kröp en otrevlig känsla på mig, det är väl inte slut på det härliga sommarvädret nu? Så innan jag ens hade stängt kontorsdörren efter mig ringde jag Stefan för att fråga om vi skulle ta en paddeltur. Vi bestämde oss för en kvällspaddling till Stora Sandskär.
Vid halvåttatiden paddlade vi ut från Björnöbron i den ljumna sommar kvällen. Det tog oss en timme att paddla ut till Stora Sandskär. Där slog vi oss ner vid fyren och började prata med en man som hade paddlat från Frösåkerstrakten. Efter sedvanlig fika så ansträngde Stefan sig till sitt yttersta för att dikta något vackert i loggboken.
Även tillbaka färden gick på västra sidan om Almö Lindö. Vid den nära förestående solnedgången i höjd med Tovan fångade jag denna motljusbild på Stefan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar