Här skriver jag om mitt kajakpaddlande och lite annat som blöter ner min näsa. Vill du titta lite närmare på någon av de små bilderna är det bara att ”klicka” på den.


onsdag 14 juli 2010

Paddling med bad

Igår när lillebror och jag hämtade mamsens nya båt, en Ockelbo HT19, så ringde Ellen och var lite pappanödig. Så just då kunde jag inte träffa henne, men vi bestämde att jag skulle hämta henne idag efter jobbet. Vädret var precis som det har varit den senaste tiden alldeles strålande, kanske något svalare en sådär 25 grader :-) I detta härliga sommarväder bestämde vi oss för att ta en liten paddeltur och bada. Kajakerna lades i vid kanothuset och sedan paddlade vi ner i Hässlösundet. De små öarna i sundet rundades och sedan vände vi vid öns hals. Trots att det var årets första paddeltur för Ellen så märktes det att hon har blivet tuffare än vad hon var förra året. Jag behövde inte använda bogserlinan en enda gång under kvällen. Hon ville dessutom paddla i alla svallvågor från motorbåtarna. Men hon önskade att vågorna kunde ha varit lite större. Där fick förarna för att de tog hänsyn till oss och saktade ner för att ge mindre svall.
Efter en och en halv timme kom vi fram till badplatsen på norra Björnön. Här åt vi kvällsmat, ”Ellens pastasallad”, innan vi badade. Efter ytterligare ett dopp så paddlade vi tillbaka till kanothuset där Ellen ville bada ytterligare en gång, bara för att prova flytvästen...

1 kommentar:

  1. Aldrig att jag fick paddla med min pappa som barn. Kanske därför som jag är rädd för allt vad kanoter-kajaker heter. Skyller på min "taskiga" barndom. Nästa år tror jag Ellen slår dig vad det gäller snabbhet och våghalsighet!!!!!!!

    SvaraRadera