Här skriver jag om mitt kajakpaddlande och lite annat som blöter ner min näsa. Vill du titta lite närmare på någon av de små bilderna är det bara att ”klicka” på den.


söndag 25 augusti 2013

Lite söndagspaddling blev det i alla fall…

En sådan fantastiskt fin helg som denna borde man varit ute i skärgården och paddlt kajak. Jag kände dock att det inte fanns någon föreningstur som passade mig denna helg och inte hade jag planderat in någon tur med glada vänner heller. Men det innebar att jag fick tid till lite andra trevligheter.
Startade lördagen med ett pass på gymmet tillsammans med Tess. Sedan åkte jag och Mary hoj till Krylbo för att fika på 55ans kaffe´. När vi ändå var i krokarna så besökte vi Haglöfs outlet i Avesta …ja, ja, naturligtvis kom jag hem med en Soft shell jacka med wind stopper. Väl hemma så bjöd Tess o Andy på grillat mm, himla trevligt.
Söndagen bjöd på lika fantastiskt väder som lördagen så jag och pappsen vandrade runt Björnön och åt lunch tillsammans.

Men sent på eftermiddagen var jag bara tvungen och lyfta ut kajaken och paddla en sväng. Algblomningen är i full gång i Mälaren, så efter varje paddeltag bildades det ovala cirklar i vattnet. Det känns inte helt lockande att bada så jag paddlade ut till Stora Sandskär. Där jag bara gick iland och skrev några rader i loggboken innan jag paddlade tillbaka. Det blev en fin eftermiddag/kvällstur i ganska högt tempo.

2 kommentarer: