Här skriver jag om mitt kajakpaddlande och lite annat som blöter ner min näsa. Vill du titta lite närmare på någon av de små bilderna är det bara att ”klicka” på den.


onsdag 14 augusti 2013

Onsdagspaddling från Kvicksund

Havspaddlarnas onsdagspaddling utgick idag från Sandabadet på Nyckelön. Per och Björn var ledare denna onsdagskväll. Tanken var att det skulle ges tid till att öva lite på kamraträddningar vid fikastoppet. Av den anledningen hade jag tagit med mig min kompis Andreas, som inte är medlem i HAV, men som ändå har paddlat en del. Han har dock aldrig provat att göra en kamraträddning.
Vi var elva stycken som vid 18-tiden startade i lätt regn. Men regnet gav sig redan efter att vi hade paddlat några minuter. Då solen idag gick ner kvart i nio så hade vi ca två och en halv timme till paddling, fika och bad med räddningsövningar. Så någon längre paddling var det aldrig tal om, utan vi paddlade ut till Pottskär där vi först fikade och sedan gjorde räddningsövningar.
På tillbakavägen paddlade vi mot en fin solnedgång.

1 kommentar:

  1. Bra gick det ju och ni kom hem "hela och rena"! ;-)

    /Tess

    SvaraRadera