Här skriver jag om mitt kajakpaddlande och lite annat som blöter ner min näsa. Vill du titta lite närmare på någon av de små bilderna är det bara att ”klicka” på den.


tisdag 13 augusti 2013

Kamratpaddling utan kamraträddning

Vid några tillfällen har jag pratat med Terese och Andreas om att vi skulle ut och paddlade någon gång. Andreas har tidigare paddlat kajak medan Terese har nöjt sig med att paddla Canadensare. Det är så himla lätt att man bara pratar om att göra en massa saker som sen bara rinner ut i sanden. Så nu när semestern var över var det hög tid att vi gav oss ut på en liten kvällstur på hemmaplan. Så i onsdags efter jobbet hämtade jag Andy och Tess. Det hade varit lite blåsigt under dagen men enligt prognosen så skulle det mojna mot kvällen.
När vi lämnade kanothuset så var det fortfarande lite blåsigt. Den första överfarten mot Östra Holmen var lite gropig och Tess tyckte nog att det var i skvalpigaste laget. Nästa överfart till Elba gick betydligt lättare då vi fick lä från Elba. Samma sak gällde den korta överfarten till Västra Holmen. Vi fortsatte över till öns västra sida där vi gick iland vid fyren. Uppe på bergsknallen blev jag bjuden på pastasallad med choklad till efterrätt. J
Efter maten paddlade vi den norra vägen tillbaka och rundade öarna de tre öarna. Nu hade det mojnat och vi fick en lugn paddling tillbaka.


Imorgon är det onsdagspaddling med Havspaddlarna som har tema ”kamraträddning”, så jag bjöd med Andreas. Vi får se om han vågar följa med… :-p


2 kommentarer:

  1. Det var kul att prova och det är ju så fint ute på vattnet! Dessutom bra träning. :-P Tack för turen, kan gärna tänka mig att göra om det nästa sommar. Har du sålt den lilla kajaken då, kan jag väl hyra en.

    /Tess

    SvaraRadera
  2. Tess, har redan pratat med Andy om att vi ska paddla i Stendörren en helg till våren.

    SvaraRadera