Här skriver jag om mitt kajakpaddlande och lite annat som blöter ner min näsa. Vill du titta lite närmare på någon av de små bilderna är det bara att ”klicka” på den.


måndag 12 augusti 2013

After work paddling till Stora Sandskär

I fredags efter jobbet var vi några Havspaddlare som paddlade ut till vår inofficiella klubbholme, Stora Sandskär. Jag hade fått veta att kajakorienteringskontrollen som låg i loggboken var borta, så den skulle ersättas med en ny.

Vi startade från Björnön vid sextiden och paddlade via Almö Lindös östra sida ut till Stora Sandskär. Väl framme badade Emma, Jocke och jag medan Malin och Stefan lekte balansövningar i sina kajaker.
Efter badandet paddlade Jocke, som skulle jobba natt, tillbaka. Vi andra lagade kvällsmat, åt och skrev i loggboken. Malin visade stort tålamod genom att tända en brasa med sitt eldstål. Vi blev sittandes vid brasan och pratade tills solen gått ner. På tillbakavägen var det bara Stefan och Emma som hade pannlampor med sig. Nåja, ljuset från stan gjorde i alla fall att man hittade tillbaka utan problem…  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar