Här skriver jag om mitt kajakpaddlande och lite annat som blöter ner min näsa. Vill du titta lite närmare på någon av de små bilderna är det bara att ”klicka” på den.


onsdag 27 maj 2009

Onsdagspaddling i Enköping?

Det var tänkt att Sonja och jag skulle leda onsdagspaddlingen utanför Enköping i dag, men så blev det inte. Om någon undrar varför så berodde det dels på att Sonja var sjuk och dels på en blåst som var minst sagt motbjudande, med medelvind på över 13 m/s och byar på 19 m/s (enligt Västerås Jollekappseglares väderstation). Så vi som träffades vid samlingsplatsen bestämde oss istället för att paddla i Västerås vid Björnösundet där det gick att få lä från västvindarna.
Paddlingen gick från bron ner till södra Björnön där vi stannade och fikade. Efter fikat så paddlade vi ut söder om björnön och vek upp åt väster för att få känna på vinden och vågorna. Här fick man ta i för att komma framåt. Hasse tog en lite länge sväng medans jag och Erik vände tillbaka ganska snart.
När vi startade sken solen men efter en stund så drog ett regn- och åskväder förbi över stan med mörka moln. Men det drog förbi utan att nå oss och snart sken solen igen. Lyckades fånga det skarpa väderomslaget i bakgrunden på fotografiet.
Som vanligt kunde vi se ett stort antal fågelarter i sundet så som Fiskgjuse, skäggdopping, sothöna, skarv, sångsvan, knölsvan mm.

1 kommentar: