Här skriver jag om mitt kajakpaddlande och lite annat som blöter ner min näsa. Vill du titta lite närmare på någon av de små bilderna är det bara att ”klicka” på den.


lördag 27 mars 2010

Grötfrukost

Till frukost på mina paddelturer brukar jag nästan alltid äta havregrynsgröt. Sen barnsben har man ju hört hur nyttigt det är med gröt, och så lär det vist vara rikligt med kolhydrater i havregrynsgröten. För att piffa upp denna något gråa rätt kan man blanda i torkad frukt t ex russin, aprikoser eller banan.
På en av turerna i somras blev jag bjuden på frukost av Sonja, som tidigare har torkat en massa frukter och haft i gröten, men då strödde hon bara pulver från blåbärssoppa över gröten vilket var en riktig höjdare.
Till gröten vill man ju ha mjölk och det går väl bra att ta med i en petflaska under den lite svalare delen av året. Annars lär det finnas mjölk i torkad form men själv brukar jag köpa Arlas 2 dl tetror med pastöriserad mjölk som har lång hållbarhet.

3 kommentarer:

  1. Ju mer pulver ju godare gröt

    SvaraRadera
  2. Du ser vad bra det är att följa råden angående nyttig mat.
    GLAD PÅSK
    Mamsen

    SvaraRadera
  3. Gröt? när det finns yoghurt och musli. Kanske inte så bra att förvara vid friluftsliv men annars så...Ha en riktigt GLAD PÅSK och krama om Ellen från oss. Kram till dig med. Kusinen på landet

    SvaraRadera