Här skriver jag om mitt kajakpaddlande och lite annat som blöter ner min näsa. Vill du titta lite närmare på någon av de små bilderna är det bara att ”klicka” på den.


onsdag 17 mars 2010

Saint Patrick’s day

Hur många gånger har du sagt att du ska gå ut och ta EN öl? Det har vi nog alla sagt en eller annan gång. Men hur många gånger har du verkligen lyckats med konststycket, att gå ut och bara ta EN öl?
Idag, den 17 mars, har jag under större delen av dagen, suttit i verksamhetsutveckligsmöte. Ja, jag ska nog inte skriva vad jag tycker om dessa möten, men man kan nog bli galen för mindre. Så när arbetsdagen började närma sig sitt slut frågade jag min kollega, Mats, om vi inte skulle gå och fira St. Patrick’s day på Bishops Arms, genom att ta varsin Guinness. Och det kunde han mycket väl tänka sig att göra. Men redan innan vi gick från jobbet så bad vår sekreterare, Synnöve, mig att ta en öl för henne också. Som den gentleman jag är så var jag ju tvungen att ta en öl för henne också, så med andra ord lyckades jag inte ikväll heller med att bara ta EN öl.
Saint Patrick’s day är Irlands nationaldag som firas över hela världen. På denna dag så är det tradition att klä sig i något grönt. Om man ser någon som vare sig är klädd i grönt eller har några gröna accessoarer på sig så får man enigt traditionen nypa dem. På Bishop idag bar jag inte något grönt, men inte fick jag något nyp ikväll heller…

5 kommentarer:

  1. Ja du Jonas - jag har faktiskt aldrig lyckats med konststycket att dricka upp en hel öl - men det är ju inte så konstigt då jag tycker det smakar fy-pyton :-))

    Ax:et

    SvaraRadera
  2. Instämmer helt med föregående "skrivare". Tacka vet jag ett glas vitt...
    Mom

    SvaraRadera
  3. Öl- nä usch och fy då måste jag nog ha druckit "ett" glas vin först förstås.

    Och vil lman lära sig mer om patrick så kan man titta här:
    http://www.youtube.com/watch?v=k0q-_gWOYjY

    SvaraRadera
  4. Tacka vet jag öl,passar till allt-vilket vin passar till nudlar &pilsner korv,tex?

    SvaraRadera
  5. Hm, jag inser nu hur lyckligt lottad jag är som har blivet berikad med smaklökar som kan uppskatta det goda i alla läger.

    SvaraRadera