Här skriver jag om mitt kajakpaddlande och lite annat som blöter ner min näsa. Vill du titta lite närmare på någon av de små bilderna är det bara att ”klicka” på den.


torsdag 8 april 2010

Ellens pastasallad

Till dagsturer har jag ibland tagit med en färdig pastasallad. Och just det att man gör den färdig hemma och då slipper laga maten ute kan ibland vara en skönt. En annan fördel med pastasallad är att man kan blanda i sånt som man tyckerom och som man har hemma i kylen.
En blandning som Ellen har tyckt så mycket om, att t.o.m. hennes mamma har ringt mig och frågat vad jag har haft i den, är följande.

  • Pastaskruvar (jag brukar använda Barillas fullkorn)

  • Grillad kyckling

  • Gulpaprika

  • Körsbärstomater

  • Soltorkade tomater

  • Crème fraiche – tomat basilika


  1. Koka pastaskruvarna enligt anvisningarna och skölj i kallt vatten.

  2. Dela kycklingen i mindre bitar.

  3. Skär paprikan och de soltorkade tomaterna i mindre bitar.

  4. Blanda ovanstående ingredienser och körsbärstomaterna, rör sedan ner crème fraichen så att hela salladen blir lite lagom kletig.

1 kommentar:

  1. Förstår inte var Du fått Ditt stora matintresse ifrån....
    Låter gott och nyttigt.
    Kanske Elllen kan göra en sådan sallad till oss vid nästa besök?
    Har själv en fetaost-räksallad i kylen i väntan på att Staffan skall komma hem från Fornminnesföreningen (där han numera är med i styrelsen) Är månne åldern som berättigar till detta?
    Mamsen

    SvaraRadera