Här skriver jag om mitt kajakpaddlande och lite annat som blöter ner min näsa. Vill du titta lite närmare på någon av de små bilderna är det bara att ”klicka” på den.


lördag 6 mars 2010

längdåkning i Hässlösundet

För ett tag sedan skrev jag att det var dåligt med friluftslivaktiviteter att rapportera om på bloggen, och att jag därför skulle skriva lite om friluftsmat istället.
Men idag blev jag uppringd av Ellen som i det fantastiska vädret ville ut och åka skidor på Mälaren. Och det kan man ju inte säga nej till, även om det är mamma vecka. Till att börja med skidade vi söderut i Hässlösundet.
På tillbaka vägen stannade vi, i solskenet, på en liten ö för att fika. Hade tagit med mig varm choklad och hembakade bullar. Innan vi sedan skidade tillbaka till bilen så ville Ellen åka skidor några gånger i en av backarna på Björnön.

1 kommentar:

  1. Ser jättehärligt ut där Ellen sitter i solskenet (och "odlar" sina små fräknar).
    Bra att pappa kan vara "mamma" under mammaveckan.
    Kram
    Farmor

    SvaraRadera