Här skriver jag om mitt kajakpaddlande och lite annat som blöter ner min näsa. Vill du titta lite närmare på någon av de små bilderna är det bara att ”klicka” på den.


onsdag 17 juni 2009

Provapå paddling med VKF

Hade planerat paddling i Sörmlands skärgård i helgen, men ihållande regn och hård vind gjorde att jag stannade hemma. Så med lite frustration och paddelabstinens i kroppen följde jag och Ellen med på VKF:s tisdgspaddling igår.
Turen gick som vanligt ut till Östra holmen, en lagom lång sträcka för oerfarna paddlare som vill prova på att paddla kajak. Ellen och jag kom lite efter övriga gruppen som var ganska stor. Tror att vi var mellan 25 och 30 kanotister som paddlade denna fina kväll.

Efter lite fika så fortsatte övriga gruppen runt Elba och Västra holmen i en åtta medans jag och Ellen fikade vidare en stund till för
att sedan paddla tillbaka till Björnöbron. Det gick riktigt bra för Ellen i sin kajak, se filmsnutten genom att klicka på bilden.
På tillbakavägen såg vi en eller två strandskator. Dessa vackra fåglar har jag bara sett ute vid kusten tidigare. Det var kul att få veta att de även finns inne i Mälaren tidigare.

2 kommentarer:

  1. En fin början på sommarlovet för Ellen. Bättre än att tampas md istadiga hästar på ridlägret, eller hur?
    Grandma

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat Ellen!, hälsar Kusthare.

    SvaraRadera