Här skriver jag om mitt kajakpaddlande och lite annat som blöter ner min näsa. Vill du titta lite närmare på någon av de små bilderna är det bara att ”klicka” på den.


torsdag 25 juni 2009

Det blir sällan som man tänkt sig…

Tidigare i veckan frågade Hasse F om jag ville prova på forspaddling i Strömsholm idag torsdag. Tyvärr blev dagens forspaddling inställd. :-(
Hursomhelst så ville jag komma ut i det fina vädret och försökte då istället få med lillebror, Carl, ut på en paddleltur i Mälaren. Men han är ju lite klen av sig och ville hellre ta en sväng i sin motorbåt. Tja, vad gör man inte för sin bror, så jag följde naturligtvis med honom.
När vi kom ner till båten visade det sig att någon hade brutet sig in och tömt pulversläckaren i ruffen. Fan va trött man blir! Efter lite städning kunde vi i alla fall tuffa ut till Västra holmen där vi åt och fikade. Innan tillbaka färden tog vi ett dopp i det ljumna vattnet.

2 kommentarer:

  1. Snällt att Du tänker på den som är liten o svag och inte orka hålla Din takt vad gäller paddling. Lovar att jag skall puffa på honom när det gäller styrketräning.
    Kram
    Eran Mamsen

    SvaraRadera
  2. Tack för den sjyssta bilden! Ser ut som en övergödd tysk sexturist med cowboyhatt...
    När ska man lära sig att mat inte är allt?
    //"Disco Volante":s kapten

    SvaraRadera