Här skriver jag om mitt kajakpaddlande och lite annat som blöter ner min näsa. Vill du titta lite närmare på någon av de små bilderna är det bara att ”klicka” på den.


torsdag 16 maj 2013

Ondsagspaddling från Mårtenshamn

Igår följde jag med på Inger och Siws ondagspaddling till Långholmen, en tur som startade från Mårtenhamn klockan sex. Dessa kvällspaddlingar är alltid lika härliga, även om det känns extra härligt så här på försommaren. Fåglarna kvittrar, blommorna blommar och solen skiner. Vet inte om det kan bli så mycket bättre än så här.










 

Vi började med att paddla över till Aggarön och följde dess västra sida. När vi kommit en bit söderut så paddlade vi över till Långholmen och fortsatte på västra sidan. Mitt på ön finns en liten glänta med en berghäll. Här gick vi iland och som en ren slump råkade Havspaddlarna ha satt ut en kajakorienteringskontroll just här. :-) Efter lite letande hittades kontrollen som satt på en liten tall.
Under god stämning intogs fika i den fina kvällssolen. När vi var färdigfikade bjöds vi på en promenad på ön. Siw berättade lite historia om Långholmen och öarna i närheten. Flera av damerna i sällskapet briljerade med sina botaniska kunskaper. Jag kunde inte låta bli att imponeras av dem, speciellt som mina egna kunskaper knappt sträcker sig längre än till vitsippa och liljekonvalj…
På tillbakavägen rundade vi Långholmen och paddlade norröver utefter Aggaröns västra sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar