Här skriver jag om mitt kajakpaddlande och lite annat som blöter ner min näsa. Vill du titta lite närmare på någon av de små bilderna är det bara att ”klicka” på den.


måndag 3 januari 2011

Provåkning i Romme

Lördagen före Lucia var jag till Romme, med Johan och Gustaf, för att prova mina nya HEAD Super Shape. Mina gamla HEAD var ju femton år så det var hög tid att byta ut dem. (Under de senaste åren har Ellen kollat i liftköerna, för att se, om det fanns någon med längre skidor än mig.) Efter ett par åk på dessa styva Super Shape så undrade jag varför jag inte bytt skidor tidigare.
Även om det var ganska kallt så kom det på eftermiddagen lite underkylt regn. Det resulterade i nerisade skidglasögon så vi fick ta en kort fika innan vi kunde köra igen.
Då Ellen dansade i uppsättningen av ”Grön av avund” den helgen så fick hon vänta tills idag med att prova hennes ny utrustning. Vi gav oss iväg tidigt imorse från Västerås för att vara framme vid Romme Alpin när liftarna startade. Vädret idag var omväxlande sol och minus åtta grader med andra ord; perfekt skidväder. Vi åkte några timmar, i Prästslingan, Skogsriskan och Solstinget innan vi tog en fika för att sedan fortsätta en timme till innan det blev lunch. Efter lunchen höll vi oss på sydsidan.
Vad tyckte då Ellen om sin nya utrustning? Jo, även hon var också nöjd med sina nya prylar.
Nu vet vi att all utrustning funkar så på torsdag bär det av till Vemdalen. Med tanke på namnet så passar det väl bra för en unge som nyligen dansade i Grön av avund :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar