Här skriver jag om mitt kajakpaddlande och lite annat som blöter ner min näsa. Vill du titta lite närmare på någon av de små bilderna är det bara att ”klicka” på den.


torsdag 22 april 2010

Orphei Drängar på Västerås Konserthus

En släckting till mig brukade i sin ungdom sjunga ”för vi är sjömän och inga vanliga drängar…” Orphei Drängar är väl knappast heller några vanliga drängar.

Hade tänkt ta med Ellen på OD:s vårkonsert i kväll, men då hon blev sjuk fick en kompis till mig följa med istället. Har varit på två av deras tidigare konserter och blivet lika imponerad varje gång jag hör dem. Vilka stämmor, vilket arrangemang, vilken variation ja, jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska skriva men hur som helst så blir jag så himla imponerad av den ljudvägg man möts av. Man sitter till och med och njuter av en finsk tango.
Nästa konsert som jag har biljetter till är Kiss konsert i Stockholm 12 juni. Tja, vad ska man säga, same same but different…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar