Här skriver jag om mitt kajakpaddlande och lite annat som blöter ner min näsa. Vill du titta lite närmare på någon av de små bilderna är det bara att ”klicka” på den.


fredag 3 april 2009

Hälsoprofilsuppföljning

Under de senaste veckorna har vi på min arbetsplats gjort en uppföljning av våra hälsoprofiler. Senast vi gjorde det var två och ett halvt år sedan. Då var väl mina värden i stort sett ok även om konditionen kunde ha varit bättre.
Avdelningen där jag jobbar är fullproppad med medelålders gubbar och jag skulle tro att flera av dem har proppat i sig en hel del :-))) Konstigt nog så var det ingen av dem som var för tjock eller överviktig. Det var dock flera av dem som var alldeles för korta…
Hur gick det för mig då? Jodå, mina 182 cm var tillräckliga för min vikt och konditionen hade förbättrats med 20 % sen sist så nu var även den okej.

7 kommentarer:

  1. Du är en stor förebild Jonas i mycket!

    Du har en dotter som är lyckligt lottad att hon har en sådan underbar far och vi som har en underbar vän.

    All our family loves u..... men det visste du väl redan.

    Nu väntar pyromannen på ditt sällskap - hoppas ni får en härlig helg!

    :-)) Ann

    SvaraRadera
  2. Hej hurtbullen! :-)

    Ärligt talat, så klart dina värden var fantastiska, så som du härjar runt på land och hav (i omvänd ordning dock). Hur är det; börjar det bli läge att kajaka snart, eller är det fortfarande för pisskallt?

    TACK för komplimangen. Det var dock lite typiskt att du ramlade in i ett inlägg där jag var som mest bitchig och sur. Låt oss skylla det på kaffeabstinens. Det är uppstyrt nu. :-)

    Apropå gubbarna som inte var för tjocka utan bara för korta... Min lilla flicka brukar kärleksfullt klämma på mig och säga: "Min mamma har MJUKA muskler". Hur tolkar man det??? *flinar*

    Och själv brukar jag köra det här mantrat, när tvättbrädan på magen lyser med sin frånvaro: "Det är kvinnligt med hull!!"

    Okej, det är möjligt att jag spårade ut lite i denna kommentar. Jag är möjligtvis en smula provocerad av dina hurtbullefasoner. ;-)

    Kram!
    Rana

    SvaraRadera
  3. Du. Nu ser jag på din headerbild att min första fråga till dig är helt överflödig. Du känner uppenbarligen inte till uttrycket "för pisskallt". Du är som en isbrytare. Okej. Var snäll och ramla inte in under isen.

    :-I

    /R igen

    SvaraRadera
  4. Tack Ann,
    Love U all 2. Har kört på gymmet i ett år nu och det är först nu som jag börja se fram emot att gå dit.
    Efter att ha sett grannen tända på i diket så vågade vi inte elda upp riset på baksidan. Det var nog lite för torrt. Så det blev mest lövräfsning och vedhuggning.

    SvaraRadera
  5. Hurtbulle, jag? Nej jag är absolut ingen hurtbulle. Men vist är jag ute och vandrar en del, åker lite skidor och paddlar en hel del i min kajak. Men jag tar det alltid så lugnt att jag inte blir andfådd så någon kondition byggs nog inte upp.

    Jag vet att det låter som en klyscha, men det finns kläder för alla väder. När jag är ute och paddlar i kallt vatten så har jag en torrdräkt på mig. Har faktiskt kappsejsat under en vinterpaddlig och fick då veta att den fungerade perfekt.

    Tvättbräda, ja vem saknar inte den? I vanliga fall brukar jag tycka att det är manligt att bejaka det kvinnliga i sig, men ”kvinnigt hull”, där har nog gränsen gått. Så jag får nog hitta på något annat som jag kan skylla på att det är det som döljer tvättbrädan. :-))

    SvaraRadera
  6. Vad ska man med tvättbräda till när man har tvättmaskin..

    SvaraRadera
  7. En bra synpunkt Moa. Möjligen för att det är så himla jobbigt att släpa med tvättmaskinen till stranden...

    SvaraRadera