Här skriver jag om mitt kajakpaddlande och lite annat som blöter ner min näsa. Vill du titta lite närmare på någon av de små bilderna är det bara att ”klicka” på den.


söndag 31 januari 2010

Premiärtur för Ellen på långfärsdsskridskor

I julklapp gav jag Ellen ett par långfärdsskridskor, inte bara för att det är min passion utan faktiskt för att hon själv hade önskat sig det. Sedan dess har vi längtat och drömt om att få komma ut på spegelblanka isar. Men efter julen har varenda sjö i Mälardalen varit snötäckta, så det har just stannat vid längtan och drömmar. Men i helgen kom vi äntligen ut på premiärturen, inte på något spegelblank salsgolv utan på den plogade banan i Björnösundet. Tyvärr var isen skrovlig med en massa sprickor så vi nöjde oss efter ca 4 km åkning. Kanske inte så långt men det är en börja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar