Här skriver jag om mitt kajakpaddlande och lite annat som blöter ner min näsa. Vill du titta lite närmare på någon av de små bilderna är det bara att ”klicka” på den.


söndag 11 oktober 2009

Höstpaddling runt Björnön

I lördags tog jag och en nyvunnen vän en paddeltur på Mälaren. Det var strålande solsken och nästintill vindstilla.
Träden hade nu fått på sig sin vackra höstskrud som gick mer i gult än rött. Luften var hög och klar precis så där härlig som gör denna årstid så speciell.
Vi började paddla på utsidan av Björnön och hade tänkt ta oss ner till Norrskär för att fika där. Nu kom vi inte iväg så tidigt så vid Hällgrunden vek vi av in mot Björnösundet. Men innan vi paddlat varvet runt Björnön så stannade vi för ett fikastopp vid södra Björnön.

6 kommentarer:

  1. Tufft att pröva en nyvunnen vän med en kajaktur.
    Fick ni plats båda i sittbrunnen eller simmade han/hon efter?
    Hoppas det var en van padda..förlåt paddlare menar jag natruligtvis.
    Mom o Gubben

    SvaraRadera
  2. Hahaha...inte alls så tufft, hon är en van kamotist.

    SvaraRadera
  3. Vad är en "van kamotist"?
    Är det en roddare-paddlare-kanotist?
    Mom

    SvaraRadera
  4. Nu lägger sig isen snart. Kanske blir det paddling till helgen? Yllekalsingar på. Och lyd sedan.
    Mom

    SvaraRadera
  5. Hm…ja, nu var det kanotist och inte kamotist jag hade tänkt skriva. Vet inte vad jag ska jag skylla på, att tangenterna m och n sitter intill varandra, dyslexi eller att jag bara är en slarver?

    SvaraRadera
  6. Du är ingen slarver men kanske att Du behöver ett par glasögon?
    Du har ju heller inte gått på maskinskrivningskurs som mamma gjorde i sin ungdom. Lite lättare att hitta rätt på tangenterna har man ju. Men inte värt att skryta för mycket. Nästa gång kanske jag "halkar"på bokstäverna.
    Mom

    SvaraRadera