Här skriver jag om mitt kajakpaddlande och lite annat som blöter ner min näsa. Vill du titta lite närmare på någon av de små bilderna är det bara att ”klicka” på den.


söndag 23 augusti 2009

Wild Eyed Boy From Freecloud

Hahaha! Har ikväll, med lite hjälp från en kär vän, lagt upp en favorit låt på min fäjsbok. Har tidigare försökt lägga in klipp från YouTube på bloggen utan att lyckas. Men styrkt av framgången så var jag bara tvungen att lära mig hur man gör det på bloggen oxå. Så här kommer en repris på bloggen:
För 40-årsedan fick David Bowie sitt stora genombrott med sången ”Space Oddity”. Den spelades ofta i samband med månlandningen. Även om jag tycker att det är en otroligt bra låt så har jag alltid älskat singelns baksida ”Wild Eyed Boy From Freecloud” som sällan spelas. Lyssna och njut!

4 kommentarer:

  1. Gissa om jag är impad? Nu får du faktiskt visa mig hur man gör......vill oxå kunna!!

    Håller med dig bra låt men det visste du väl att jag skulle tycka!

    See u.
    Axet

    SvaraRadera
  2. Bra musik även för Mamsen. Tack för det.

    SvaraRadera
  3. Hehehe… Jo då Axet jag viste att du skulle bli imponerad av både låten och att jag fixade länken. Det var lite sårare på bloggen än på facebook. Jag visar dig när vi ses nästa gång.
    C U

    SvaraRadera
  4. Jag viste väl att vi hade samma musiksmak Mamsen! Kommer ihåg att jag köpte Rod Stewart Atlantic Crossing till dig på din 37-årsdag :-) Några år senare, när jag kom upp i tonåren skämdes jag för att jag köpt popmusik till en så gammal tant bara för att jag själv tyckte så mycket om låten Sailing. Och idag är jag äldre än vad du var då och tycker inte att det var något konstigt med det. Tänk vad man ändrar syn på ålder när man blir äldre…

    SvaraRadera