Här skriver jag om mitt kajakpaddlande och lite annat som blöter ner min näsa. Vill du titta lite närmare på någon av de små bilderna är det bara att ”klicka” på den.


måndag 13 juli 2009

Paddling i Svartån

Det var ett tag sedan jag var ute med kustharen & Co men igår paddlade vi, för ovanlighetens skull, på en å. Turen gick från Skultuna till Västerås. Vi ställde en bil inne i stan och åkte ut med den andra till det gamla mässingsbruket där vi la i.
Vädret var växlande med en regnskur då och då men ändå varmt.
Det kändes lite ovant att paddla i en å, land på båda sidor, inga vågor och bara en möjlig färdväg. Efter en stund verkade det som om Stefan sakna vågor och surf så han börjad öva på kantningar och styrtag.
Själv tyckte jag att det var riktigt vackert och omväxlande, ibland gula fält och åkrar på sidorna och ibland en massa träd. Vi passerade förbi flera vackra hus som man inte skulle ha något emot att bo i. Någonstans på mitten var det ett lite längre lyft. Efter det passade vi på att fika innan vi paddlade vidare. Mot slutet paddlade vi förbi ett mysigt koloniområde med en massa små hus.

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera