Här skriver jag om mitt kajakpaddlande och lite annat som blöter ner min näsa. Vill du titta lite närmare på någon av de små bilderna är det bara att ”klicka” på den.


fredag 3 juli 2009

Grodperspektiv

Brukar läsa en oerhört rolig och välskriven blogg som heter ”Ranas horisont”. (finns en länk till höger om ni blir nyfikna) Inte för att jag kan latin men efter att ha jobbat en tid i Italien så tror jag mig veta att namnet betyder just grodperspektiv. Det kanske rentutav är så att namnet på bloggen kommer just ifrån att hon ofta citerar sina barn, som likt alla barn ser världen från ett lite lägre perspektiv.

Min lilla groda, Ellen, har semester med sin mamma medans jag har jobbat i det fina vädret. :-( Men den lilla grodan har ringt några gånger och förgyllt min tillvaro på kontoret. En dag ringde hon och sa:
– pappa, jag är på Östra holmen och badar. Och vet du vad?
– nää.
– jag har hoppat från högsta!
Jag brukar paddla förbi hopptornet och måste medge att det är ganska högt. Så lite imponerad är jag.

Någon dag senare ringde hon och från Lögarängsbadet och sa:
– pappa, jag har slagit rekord!
– jaha, vad roligt. Vad då för rekord? (trodde i min enfald att hon simmat långt eller något sådant, men…)
– jag sov till klockan elva idag!
Ja, det var ett rekord helt i hennes farfars smak, han skulle nog kunna sova till elva om han inte hade hunden som körde upp honom i tid.

2 kommentarer:

  1. haha, underbart!
    Man kan visst slå rekord i allt..

    SvaraRadera
  2. Ja, barn är underbara! De slår rekord i de mest fantastiska saker som de flesta vuxna aldrig skulle komma på tanken att ens försöka göra.

    SvaraRadera