Här skriver jag om mitt kajakpaddlande och lite annat som blöter ner min näsa. Vill du titta lite närmare på någon av de små bilderna är det bara att ”klicka” på den.


fredag 3 juli 2009

Kayak cruising

I förrgår efter tisdagspaddlingen pratade Magnus W, Per E och jag om att ta en tur i kväll. Magnus lovade att stå för kvällsmat, Per för fika och jag för trevligt sällskap. Enligt min mening så var det en perfekt uppdelning. ;-)
Vi träffades vid fem och paddlade direkt ut till Stora Skärplingen där vi lagade maten som bestod av fullkornspasta, tofu, strimlade soltorkade tomater, pistagenötter och olivolja. Efter den mumsiga maten tog vi ett bad för att sedan avsluta måltiden med kaffe och wienerbröd.

Från början hade vi bara tänkt runda Björnön, men vi bestämde oss nu för att endast runda Skärplingen och ta av mot centrum istället. På vägen mot Tullhuskajen passerade vi hotell Utter Inn, som hade nattgäster. Utter Inn är ett undervattenshotell med endast ett rum som ligger mitt ute i Västeråsfjärden. Med det fantastiska högtryck som nu råder kan man verkligen säga att gästerna har tur med vädret.
Vid Tullhuskajen såg vi folkvimlet från krogarna nere vid hamnen och hörde sorlet från Power Meet med en massa yankee bilar som redan börjat cruisingen inför helgen.
Då solen inte hunnit gått ner ännu så tog vi även en sväng förbi Sjökrogen och fortsatte i Svartån ända fram till Turbinhuset. Nu började mörkret lägga sig över stan och vi vände åter mot kanothuset.

2 kommentarer:

  1. Du har lärt Dig att njuta av livet och ta vara på stunderna när det är som bäst. Med andra ord:Fånga dagen.
    Kramisar
    Mamma (som ännu inte lärt sig av dessa visdomsord)

    SvaraRadera