Här skriver jag om mitt kajakpaddlande och lite annat som blöter ner min näsa. Vill du titta lite närmare på någon av de små bilderna är det bara att ”klicka” på den.


onsdag 11 augusti 2010

Onsdagspaddling från Frösåker

Ikväll arrangerade Havspaddlarna en kvällstur med start från Vretbo badplats. Vi började paddla söderut, i en alltmera tilltagande motvind, på västra sidan om Aggarön. Vi fortsatte ner till Långholmens södra udde, som vi rundade, innan vi vek av norrut igen.
På Långholmens västra sida, vid en fin klippa, intogs fika. De andra plockade fram frukt, smörgåsar, kokta ägg etc. Normalt brukar jag inte känna något behov av att samla på mig vuxenpoäng, men när vi under fikan satt och pratade om 40-årskris så tyckte jag att min medhavda fika, som bestod av bullar, Ballerina kex, en snickers, en påse chips och kaffe, kändes pinsam ungdomsaktig. Så chipspåsen vågade jag inte packa upp förrän jag kom, men då tryckte jag i mig den oxå :-p
När vi fikat färdigt så kändes det som om vinden hade avtagit något. Och efter ytterligare några km paddlande var vi tillbaka vid bilarna.
Vi som fick en skön kvällspaddling var Per, Stefan, Mari, turledaren Zdenek och naturligtvis även jag.

3 kommentarer:

  1. Hahaha, kära fyrtioårskrisande människa. Skit i nojorna. Ta ännu fler snickers nästa gång, och mer chips. Kanske toppa med några hubbabubba och en Vodka Redbull?

    Allt gott till dig, hurtbulle! Säger hon som nyss hette Rana men som nu heter

    Elin

    SvaraRadera
  2. Hej Elin,
    Hurtbulle jag? Hm, då har jag nog förvandskatt sanningen något...
    Har sett att Rana varit tyst en tid och såg nyss att hon skulle göra sorti. Jag, har skrattat så många gånger när jag läst din blogg och kommer absolut att följa din nya. Du skriver så fantastiskt bra att jag blir grön av avund.
    /Jonas

    SvaraRadera
  3. Kikar in här för att kolla vad som händer på paddelfronten nu för tiden. (Du representerar nämligen Hela Sverigen Kajakande i min värld.) Sett någta isflak på sistone? Käkat några snickers? Råkat slå en paddel i bakhuvudet på nån alltför lat medresenär? :-)

    Tack, tack, TACK snälla du för fina ord ovan, som jag alltså såg först nu.

    Kram, Elin

    SvaraRadera