Här skriver jag om mitt kajakpaddlande och lite annat som blöter ner min näsa. Vill du titta lite närmare på någon av de små bilderna är det bara att ”klicka” på den.


torsdag 3 december 2009

Winnerbäck, Bombardier Arena 2 dec. 2009


Igår eftermiddag kom Åsbrink förbi och frågade om jag skulle hänga med på Winnerbänk, vilket jag absolut ville. Har inte gått på en konsert och varit så oinlyssnad sen jag var på George Thorogood i början av 90-talet på en rockklubb i Stockholm. Jag äger inte ens en CD med honom och det enda jag har hört är det som spelats på radio. Ingen har väl missat duetten med Miss Li.
Åldersmässigt var publiken väldigt blandad. Det verkar som folk i alla åldrar gillar honom, det gör t.ex. både min mor och min dotter. Själv hade jag egentligen inga förväntningar på uppträdandet, var möjligen en smula rädd att det skulle bli lite segt. Men jag måste erkänna att han tog mig med storm. Allt var bra, ljudet, ljuset, musikerna, snacket, blandningen av låtar, tempot, sången och glädjen, det var helt enkelt en väldigt bra konsert.
Redan från första stund fick han ett gensvar från publiken som sjöng med i sångerna. Ofta kändes det som om alla utom jag kunde texterna. Det verkade som om han också var lite förvånad över detta, då han flera gånger började skratta och kom av sig i sången.
För mig var höjdpunkten medley med ”Hugger i sten” och ”solen i ögonen”, vilket jävla drag!
Det får nog bli fler konserter med honom och då ska jag vara lite bättre förbered.

2 kommentarer:

  1. Det verkar som du har haft härligt najs.....Jonas!!!! Hos oss finns det iallafall en CD att låna :-))

    Ax:et

    SvaraRadera
  2. Där ser Du!!!Vad är det kusinen från landet och jag har tjatat om? Han är verkligen värd att lyssna på. Däremot skall Du inte lyssna på styvfar som bara tycker det låter illa.... Bara avundssjuk kanske.
    Mom
    Ps även jag har en cd som Moa har spelat över till mig. Du kan få lyssna i jul.

    SvaraRadera