Här skriver jag om mitt kajakpaddlande och lite annat som blöter ner min näsa. Vill du titta lite närmare på någon av de små bilderna är det bara att ”klicka” på den.


onsdag 11 november 2009

Havspaddlarnas årsmöte

Igår hade Havspaddlarna årsmöte som samlade drygt trettio personer i VIK-skidors lokal. Till årsmötet bjöds på, Sonjas goda, morotssoppa följt av kaffe med rulltårta.
Efter tre år som kassör hade jag tänkt lämna styrelsen. Men valberedningen hittade inte någon ersättare så jag blev övertalad att sitta ytterligare ett år. Nåja, det är väl inte allt för betungande så det ska nog gå bra.
Efter det sedvanliga årsmötet så tog kvällens gäst, Svante Lysén, över. Svante berättade bl.a. om sina äventyr på Svalbard och Grönland. Han visade även sin egen producerade dokumentärfilm, Vildmarksår, från Scoresbysundsfjorden på östra Grönland, där Svante och hans kompis Oscar Andersson spenderade drygt ett år. Filmen var mycket välgjord med många fina natur och landskapsvyer. Förutom det omväxlande landskapet fick vi även se ett rikt djurliv med Myskoxar, fjällrävar, fåglar, sälar och narvalar. Naturligtvis fick vi även se hur de paddlade i den iskalla fjorden. Det var inte utan att man började längta efter en riktig vinterpaddling.
Vill ni läsa mer om svante så gå in på hans hemsida: http://www.svantelysen.se/
Efter avslutat möte hade jag förmånen att bjuda Svante på husrum. Fick då några timmars intressanta samtal över en kopp the och senare ett glas Springbank.

1 kommentar:

  1. Synd att pensionärer har så ont om tid. Det hade annars varit intressant att se och höra några riktiga entusiaster.
    Du får berätta mer när vi ses.
    Mom

    SvaraRadera