Här skriver jag om mitt kajakpaddlande och lite annat som blöter ner min näsa. Vill du titta lite närmare på någon av de små bilderna är det bara att ”klicka” på den.


söndag 28 augusti 2011

Kontroll av kajakorienteringskontroller

För en tid sedan fick jag ett mail från en medlem i Havspaddlarna om att två kajakorienteringskontroller saknades. Så för två veckor sedan paddlade jag och Mats ut på Mälaren för att ersätta de saknade kontrollerna.
Först paddlade vi ut till Stora Sandskär där vi åt lunch och skrev några rader i loggboken. Mätta och belåtna paddlade vi vidare till Flaten. Här satte jag upp en ny kontroll utan att ens leta efter den som antagligen var försvunnen. Sedan paddlade vi ytterligare några km söderut till Högholmen där vi gick i land för att sätta upp kontroll nummer sex igen. Det visade sig dock att den gamla kontrollen satt kvar så vi drack bara lite kaffe vid fyren innan vi vände hemåt igen.
På tillbaka vägen paddlade vi förbi Stor Skärplingen där ytterligare en kontroll sitter. Jag lät Mats leta reda på den själv utan min hjälp. Det kändes bra att han hittade kontrollen endast med hjälp av kartan och dess beskrivning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar