Här skriver jag om mitt kajakpaddlande och lite annat som blöter ner min näsa. Vill du titta lite närmare på någon av de små bilderna är det bara att ”klicka” på den.


fredag 22 april 2011

Premiärtur 2011, Loggboken på plats.

Hade tänkt paddla till Håkanskär under senvintern men så blev det inte. Den gångna vintern har inte bjudit på några större möjligheter till paddling. Men äntligen, efter att ha plaskat runt i poolen några söndagskvällar, var det dags för utomhuspremiär idag.
Vädret denna långfredag var strålande med en klarblå himmel och endast små krusningar på vattnet. Även om det var ca 20 grader varmt i luften så var vattnet i Mälaren fortfarande kallt, så jag hade dragit på mig torrisen.
Humbla och jag startade vid tvåtiden från Björnöbron och paddla ut mot Almö-Lindö, där vi nästan blev överkörda av en av de få båtar som var ute. Vi fortsatte sedan ut till Stora Sandskär för att återföra Havspaddlarnas loggbok till sin brevlåda. Väl framme kunde jag konstatera att det var i varmaste laget med torrdräkt idag, så den åkte av när vi kom fram. Efter att loggboken var på plats satt vi och pratade i eftermiddagssolen så klockan blev ganska mycket innan vi var tillbaka i stan.
Nu ska jag packa lite saker för en helgtur till Stendörren, mer om det återkommer jag med efter helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar