Här skriver jag om mitt kajakpaddlande och lite annat som blöter ner min näsa. Vill du titta lite närmare på någon av de små bilderna är det bara att ”klicka” på den.


lördag 19 juni 2010

Bröllopspaddling

Idag har det varit kungligt bröllop i huvudstaden, men då jag inte var inbjuden till denna högtid så fick jag fördriva dagen på annat sätt.
Redan i går morse startade ArosCupen, där IFK Västerås flickor 00 vann sina tre gruppmatcher och gick därmed direkt till kvartsfinal. Genom att tjejerna då slapp spela åttondelsfinal så fick de spelledigt hela eftermiddagen.
Själv utnyttjade jag speluppehållet, tillsammans med Magnus, genom att paddla en sväng på Mälaren. Dagen till ära paddlade Magnus sin nya Trapper Royal. Trots alla moln så var det väldigt soligt hela eftermiddagen. Och Mälaren låg i det närmaste spegelblank så brydde jag mig inte om att spänna på sittbrunnskapellet, vilket gjorde att jag höll på att bli blöt av svallvågorna från en turbåt. :-o
Vi valde att paddlade ner till Stora Sandskär via Almö-Lindös västra sida. Väl där funderade vi på att ta ett dopp men vi skippade det, dock fikade vi, pratade och skrev några rader i Havspaddlarna loggbok.
Som vanligt så här års såg vi en mängd fåglar så som strandskata, skäggdoppingar, knipor och fiskgjusar.
Hur gick det i fotbollen då? Trots spelövertag fick tjejerna stryk med uddamålet mot Barkarö i kvartsfinalen. :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar