Här skriver jag om mitt kajakpaddlande och lite annat som blöter ner min näsa. Vill du titta lite närmare på någon av de små bilderna är det bara att ”klicka” på den.


lördag 26 november 2011

Adventspaddling

I dag hade Havspaddlarna sin traditionella adventstur. Det var för 12e året på rad som turen hölls och som vanlig genomfördes turen dagen före första advent.
Väderprognosen inför helgen lovade solsken men hårda vindar. På fredagseftermiddagen när jag fått ett återbud från Henrik så funderade jag på om det skulle bli någon mer än jag som tänkte paddla. Så jag chattade med Erik och frågade om han skulle följa med, vilket han lovade.
På lördagsmorgonen sken solen för fullt men vinden kändes lite för hård, åtminstone för hård för årstid, om man tänkt ge sig ut på någon längre överfart. Jag får erkänna att jag trodde att det blåste hårdare än vad det gjorde för enligt Hässlöflygplats var medelvinden 8 m/ med vindbyar över 11. Men det var i alla fall tillräckligt blåsigt för att förlägga dagens rutt till Hässlösundet. Då vinden var västsydväst fick vi en skyddad paddling hela vägen ner till Björnöns södra spets. Här gick vi ut och kände på lite på gässen och Lars surfade lite på tillbakavägen.
Det traditionsenliga fikat, med lussekajaker och pepparkakspaddlar, intogs i solskenet en bit ovanför badplatsen.
På tillbakavägen mötte vi några andra kanotister som var ute i det fina vädret.
Vi som idag paddlade de 11 km var: Pontus K, Kalle H, Jan W, Lars L, Erik G och Jag.

1 kommentar:

  1. Varför införs det radbrytningar och varför kan jag inte editera och spara inläggen? Jag kan inte ens vara inloggad och skriva en kommentar. //Jonas

    SvaraRadera