Här skriver jag om mitt kajakpaddlande och lite annat som blöter ner min näsa. Vill du titta lite närmare på någon av de små bilderna är det bara att ”klicka” på den.


lördag 23 juli 2011

Kajakorientering, 2011-07-17

I söndags paddlade jag och Stefan ut med Havspaddlarnas sista orienteringskontroller, det blev tillslut 21 kontroller. För att få delta i utlottningen av ett pris på årsmötet ska man ha hittat 14 av de 21 kontrollerna och mejlat mig de rätta bokstavskoderna.
Vi startade från Ängsö och paddlade först ut till Skarpan där vi satte upp en kontroll. Här passade vi på att äta lunch innan vi fortsatte till Gimpelstenarna, som var fågelskyddsområde till 15 juli. Just fågelskyddet var en av anledningarna till att vi väntat så länge med att sätta ut de sista kontrollerna.
Den tredje kontrollen för dagen sattes på Sörmlandssidan vid Ekudden innan vi upp till Hallingen där den sista kontrollen sattes upp.
Jag hoppas att medlemmarna i Havspaddlarna kommer att uppskatta denna orientering och kanske hitta något smultronställe på någon av Mälaröarna.
Den paddlade sträckan blev 21 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar